Mattan kan användas medan du använder Draw, Block eller Text-projekt i Sphero Edu-appen. Racetrack Challenge: Studenter kan arbeta tillsammans för att programmera Sphero SPRK + runt banan på utsidan av mattan. Två lag av elever kan tävla mot varandra för att slutföra den reversibla banan. Studenter mellan 7 och 16 år kan använda block- eller textprojekten för att skapa sin egen kod för att driva SPRK +. De måste ta hänsyn till rubriker, vinklar, hastighet, avstånd och tid medan de programmerar SPRK + runt banan. Circles Challenge 1: Eleverna svarar på matematikfrågor genom att programmera SPRK + för att flytta till ett av numren. Läraren kan fråga '5 + 6' eller 'kvadratroten på 81' och studenter i vilken ålder som helst kan använda ett teckentryck, block eller textprojekt för att programmera SPRK + till rätt nummer. Circles Challenge 2: De färgade cirklaran bildar en 2D-form per färg. Rutten mellan varje färgad cirkel är en sida av en 2D-form. Gul = Kvadrat. Röd = Rektangel. Blå = Sexkant. Grön = Oregelbunden triangel Lila = Triangel Eleverna kan använda ett teckentryck, block eller textprojekt för att använda kod för att utforska egenskaperna hos 2D-formerna. Gates Challenge: En verkligt interaktiv utmaning som utvecklar problemlösningsförmåga, samarbete mellan studenter, beräkningstänkande och kunskaper om vinklar, form och rymd. Börja på 'START HÄR' och avsluta på 'FINISH HERE' studenterna måste använda ett block eller textprojekt och följa anvisningarna vid varje port. Studenterna kommer kunna utöka sin matematiska kunskap samtidigt som de utforskar ljud, rörelse och ljus med SPRK +.
- 2 grupper med 2 elever borde använda matta vid varje tillfälle, var och en med SPRK +
- Kolla in edu.sphero.com för en lektionsplan för användning med Sphero Activity Mat 1
- Mått: 2010x1220mm